FDA zatwierdza kolejny lek na przedawkowanie opoidami 

Kloxxado w postaci aerozolu do nosa zawiera chlorowodorek naloksonu w dawce 8 mg. W porównaniu do występującego w obrocie leku Narcan zawiera dwukrotnie większą dawkę. Dane zgromadzone przez organizacje społeczne w Stanach Zjednoczonych wskazują, że w 34 % przypadków prób odwrócenia depresji oddechowej i/lub ośrodkowego układu nerwowego po przedawkowaniu opioidów, należało zastosować dwie lub więcej dawek leku Narcan. Dane te uwidaczniały potrzebę dopuszczenia leku zawierającego nalokson w większej dawce.

„Zatwierdzenie Kloxxado jest ważnym krokiem w dostarczaniu pacjentom, przyjaciołom i członkom rodziny, a także społeczności publicznej, nowej, ważnej opcji leczenia przedawkowania opioidów” – powiedział Brian Hoffmann, prezes firmy farmaceutycznej Hikma Generics, która jest odpowiedzialna za wytworzenie Kloxxado.

Czytaj również: Nowy lek w farmakoterapii ADHD

REKLAMA
REKLAMA

Chlorowodorek naloksonu na objawy przedawkowania opioidami 

Nowy lek jest wskazany do leczenia doraźnego w przypadku stwierdzonego lub podejrzanego przedawkowania opioidów. Podanie chlorowodorku naloksonu znosi depresję oddechową, sedację, czy niedociśnienie będące objawami przedawkowania narkotyków opioidowych.  Należy pamiętać, że Kloxxado nie zastępuje pomocy medycznej w nagłych wypadkach.

Badania farmakokinetyczne na 47 zdrowych ochotnikach polegające na podaniu jednej dawki Kloxxado jedną dawką aerozolu do jednego nozdrza wykazało brak poważnych działań niepożądanych. Najczęściej zgłaszanymi skutkami ubocznymi był ból brzucha oraz osłabienie. Ponadto zgłaszano zawroty głowy, ból głowy, dyskomfort w nosie i stan przedomdleniowy. Zaobserwowano objawy zapalenia i przekrwienia błony śluzowej nosa.

Czytaj również: Naltrekson zmniejsza ryzyko hospitalizacji i śmierci pacjentów z problemem alkoholowym

Firma Hikma spodziewa się, że lek Kloxxado będzie dostępny na rynku w drugiej połowie 2021 roku.

 

Źródło: https://www.drugs.com/newdrugs/fda-approves-kloxxado-naloxone-hydrochloride-nasal-emergency-opioid-overdose-5498.html